ייעוץ ופיתוח ארגוני

תכניות פיתוח מנהלים

פיתוח תכניות לפיתוח מנהלים בהתאמה לצורכי הארגון הוא חלק מההתמחות שלנו.

התהליך מתחיל באבחון תפקיד המנהל בארגון וזיקוק המיומנויות הנדרשות לתפקיד.

על בסיס האבחון, נבנית תוכנית פיתוח מנהלים ייחודית וחווייתית שתקנה את הכלים והמיומנויות הנדרשים למנהל. 

הערך המוסף בהכשרת מנהלים בארגון:

בראיית הארגון

  • לפיתוח יכולות הניהול יש השפעה מכרעת על ביצועי העובדים
  • בסיס הכרחי למצוינות ארגונית
  • חיזוק היכולת להטמיע מדיניות ותפישה ארגונית
  • שימור ידע וניסיון ניהוליים בארגון
  • שימור והעצמת טאלנטים.

בראיית הפרט

  • מתן הזדמנות להובלה והשפעה על תהליכים בארגון
  • פיתוח אישי ומקצועי
  • יצירת אתגר ועניין אישי
  • הגברת תחושת הערך של המנהל בארגון
  • חיזוק תחושת השייכות והמחוברות לארגון

עקרונות מנחים לתכנית פיתוח מנהלים:

  • חיבור בין תיאוריה לפרקטיקה
    – דילמות מהשטח
    – כלים פרקטיים
    – פרויקט ליצירת השפעה על הארגון

  • למידה חווייתית
    – למידה באמצעות מתודות מעולמות תוכן אחרים (מוסיקה, אומנויות לחימה וכו׳)
    – למידה מעשייה באמצעות התנסויות והפעלות
    – למידה השלכתית באמצעות שימוש בסרטונים
    – שילוב סגנונות הנחייה ומנחים שונים

  • למידת עמיתים
    – הפריה הדדית תוך כדי המפגשים
    – מפגשי קפה דילמה להתמודדות עם דילמות ניהוליות
    – יצירת קבוצת עמיתים לשיתוף והתייעצות גם מחוץ למסגרת המפגשים

מטרות התכנית

  • גיבוש תפישה וראיה ניהולית יוזמת בתפקיד המנהל
  • חיזוק כישורי ניהול, הנעה, הובלה והטמעה של שינויים
  • הקניית כלים ומיומנויות לניהול מצבים מורכבים והעברת מסרים
  • יצירת פורום מנהלים לומד, מתלבט ותומך
  • פיתוח והעצמת מנהלים
  • פיתוח דור ניהולי עתידי. 

ליווי אישי למנהלים

תהליך ליווי אישי למנהלים בתפקיד, כולל מפגשים אישיים במהלכם עובדים על נושאים ניהוליים בהם המנהל או הארגון מזהים צורך בחיזוק.

המפגשים הינם דיסקרטיים ומושתתים על יצירת קשר בין אישי עמוק בין היועץ למנהל, קשר שמאפשר שיתוף, פתיחות ועבודה משותפת לסגירת פערים והתפתחות.

במהלך התהליך, הנועץ מקבל כלים בתחומים עליהם בחר לעבוד, מתנסה ביישומם ומקבל משוב ותמיכה לכל אורך התהליך.

בראייה שלנו, הנועץ הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הליווי והוא מנווט אותו לא פחות מהיועץ, הן בבחירת מטרות התהליך, הנושאים עליהם נעבוד ובחירת הכלים אותם ירצה לאמץ.

הקשר הייחודי הנוצר בתהליך הליווי ממשיך פעמים רבות גם אחרי סיומו הרשמי, עת בוחרים המנהלים להמשיך ולהיוועץ בנו מדי פעם, אנחנו כמובן, תמיד שם עבורם.

אבחון ארגוני

אבחון ארגוני הוא תהליך במסגרתו אנו נכנסים לארגון מסוים במטרה לזקק חוזקות, לאתר גורמים מעכבים ולזהות תהליכים לא יעילים, כל זאת במטרה לשפר אותם.

במהלך האבחון אנו משתמשים במגוון כלים להבנת תהליכי העבודה, מערכות היחסים, התרבות הארגונית והשפעת כל אלו על הארגון ועל הפעילות העסקית שלו.

בתום התהליך, מופק דוח מסכם המתאר את המצב הקיים, המסקנות שלנו והמלצות נדרשות לשיפור במקומות הנדרשים לכך.

בד״כ אנו גם מלווים את הארגון בתהליך הטמעת השינויים הנגזרים מהאבחון.

עיצוב חזון, ייעוד וערכים

כל ארגון צריך לדייק לעצמו מה הוא עושה, לאן הוא רוצה להגיע ואילו ערכים מנחים אותו בדרך לשם.

בדיוק בשביל זה פיתחנו תהליך ייחודי שעונה לשם: The Art of Vision.

במסגרת התהליך הנ״ל, המשתתפים הנבחרים מייצרים חזון לארגון, מדייקים את ייעודו ובוחרים ערכי ליבה שיובילו את הארגון בדרך להגשמת חזונו.

השימוש בכלים מעולם האמנות כגון: מוסיקה, צילום, קולאז׳ וקולנוע, פורץ קבעונות, פותח את המחשבה, מעצים את היצירתיות, והופך את התהליך להרבה יותר כיפי (כן, זה חשוב לא פחות), מה שמשפיע משמעותית על התוצרים הסופיים והטמעתם בהמשך.

לאחר שהתקבלו התוצרים, אנו מסייעים בהטמעתם בארגון באמצעות מגוון פעילויות ואמצעים כגון: סדרת פודקאסטים בנושא, סדנאות לעובדים, בניית סט התנהגויות הנגזרות מהערכים ועוד.

צפו בטעימה מתהליך עיצוב חזון, ייעוד וערכים >>>

מיפוי תהליכי עבודה

מרגישים שמשהו לא עובד כמו שצריך? משהו לא יעיל בתהליכי העבודה?

אנחנו נוכל למפות את תהליך העבודה ולזהות אי יעילויות שגורמות נזק לארגון. לאחר הזיהוי, נוכל להמליץ על שיפורים / שינויים נדרשים על מנת להפוך את התהליך ליעיל יותר ובכך לחסוך זמן ומשאבים לארגון.

מיפוי תהליכי עבודה לא יעילים ותיקונם, יכולים לחסוך לארגון שלכם המון כסף!

פיתוח תהליכי הכשרת עובדים

כל ארגון קולט עובדים חדשים וצריך להכשירם לתפקיד.

תהליך ההכשרה הוא קריטי במספר היבטים:

  1. חוויית העובד – זה המפגש הראשון של העובד עם הארגון והוא מייצר אימפקט משמעותי על תפישת העובד את הארגון ובהמשך גם על המחוברות הארגונית שלו ורצונו להישאר בארגון לאורך זמן.
  2. משאבים – תחלופת עובדים גבוהה במקביל למשאבים המושקעים בהכשרת עובדים עולים לארגון המון כסף ואם התהליך לא מצליח מדובר בכסף שיורד לטמיון.
  3. השפעה על מנהלים וצוותים – כל תהליך הכשרה של עובד שלא מצליח מייצר לחץ עבודה ותסכול בקרב המנהלים וחברי הצוות, מאחר והם צריכים לשאת בעומס של חוסר כוח אדם ומצד שני להשקיע בתהליכי חניכה.


בניית תהליך הכשרה מדויק יכולה לחסוך המון כסף לארגון ובמקביל לשפר את הביצועים וגם למנוע תסכולים בקרב מנהלים וחברי צוות.

לצורך בניית תהליך הכשרה, אנחנו ממפים כל תפקיד מבחינת מרכיבי התפקיד, הכישורים והמיומנויות הנדרשות לתפקיד, לומדים את התפקיד בשטח מול מומחה תוכן ומפתחים תהליך הכשרה מדויק וקצר הכולל מגוון פלטפורמות בהתאם לתפקיד עצמו: לומדות, תיק לחונך, מצגות, מבחני הסמכה ועוד.

הכשרת חונכים

כדי לתמוך בתהליכי הכשרה לעובדים חדשים, יש צורך בחונכים פנים ארגוניים שילמדו את העובד את כל הנדרש לשם ביצוע התפקיד.

תפקיד החונך הוא תפקיד קריטי בתהליך הכשרה של עובד חדש, הוא האדם שתומך בעובד, מלמד אותו, מלווה אותו במבוך הארגוני ומחבר אותו חברתית וארגונית.

מדובר בתהליך מורכב שמחייב רכישת מיומנויות רבות כדי לבצע אותו בצורה טובה. הסדנאות שלנו להכשרת חונכים פנים ארגוניים, מקנות תפישה, מיומנויות וכלים הנדרשים לחונך לשם ביצוע תפקידו.

הכשרת מדריכים פנים ארגוניים

ארגונים רבים כבר זיהו את התועלות הגלומות בשימוש במדריכים פנים ארגוניים להעברת הדרכות בנושאים הקשורים לליבת העיסוק של הארגון.

אף גורם חיצוני לא יוכל להתקרב לרמת הידע המקצועי, הכרת השטח והחיבור לתרבות הארגונית כפי שיוכל לעשות זאת מדריך פנים ארגוני.

אנחנו מתמחים בהכשרת מדריכים פנים ארגוניים עם ניסיון של למעלה משני עשורים בתחום.

קורס הכשרת מדריכים שלנו, לוקח אנשים ללא ניסיון בהדרכה, נותן להם את כל הכלים הנדרשים והופך אותם למדריכים פנים ארגוניים מצוינים שמשיאים ערך רב לארגון.